Skyggeteamet
DYSLEKTIKERE MED SELVIRONI

DMS

En kampanje for å avstigmatisere dysleksi

Beskrivelse

Mer enn 500 000 nordmenn har en form for dysleksi. Likevel er diagnosen fortsatt veldig tabubelagt og mange føler seg alene med problemene og kvier seg for å oppsøke hjelp.

Kampanjen DMS – Dyslektikere med selvironi har som mål å senke terskelen for å søke hjelp og ta brodden av problemet gjennom avvæpnende bruk av humor. Vi oppfordret dyslektikere fra hele Norge til å sende inn sine morsomste og rareste opplevelser.

De beste historiene ble gjenskapt gjennom blant annet film, illustrasjoner, improteater og bilder. Alt innholdet samles på kampanjens Facebookside der Dysleksi Norge får en uformell dialog med nye potensielle medlemmer.

Prosjekt

Konsept, tekst & art direction

Priser

Reklame for alvor 2016

Byrå: Kitchen
Art Direction: Aleksander Erichsen & Thea Emanuelsen
Konsulent: Lise Marie Mørkved
Prosjektleder Karoline Nybakk
Filmproduksjon: Pravda